Úvod O nás Technické informace Postupy leštění a broušení Jak nakupovat Fotogalerie Časté dotazy
Úvod  Postupy leštění a broušení  Než dáte věci do chromovny 0,- Kč vč. DPH (0.00 €)   0 Ks 

Než dáte věci do chromovny

Zde je několik rad, kterými je dobré se řídit než svěříte své pracně připravené díly chromovně.

Všechny věci ještě jednou prohlédněte, zda jsou opravdu dobře vybroušeny, protože mějte na paměti, chromová vrstva nic neschová, ale naopak nejvíce se nanese na všechny výstupky a hrany prohlubní. To znamená že všechny vady se ještě více zvýrazní!!

Ze všech věcí, které ponesete chromovat pečlivě odstraňte zbytky past (zůstávají zejména na hranách a v rozích. Pokud je chromovna neodstraní při přípravě povrchu před chromováním tak pasta funguje jako separátor. Tam kde by Vám zůstala, budete mít místo bez chromu. Odstranění zbytků past nejlépe proveďte vídeňským vápnem. Aby Vám díly opět nezrezly než je odnesete do chromovny, tak je lehce potřete hadrem namočeným v konzervačním oleji (Konkor). Snažte se na obroušené díly nesahat bez použití rukavic, protože pot na rukách způsobuje okamžitou korozi.

Tvarové věci zkuste přiložit na místa kde budou namontovány, protože po chromu nelze nic tvarovat, ohýbat nebo svařovat.

Veškeré závity nebo místa kde se chrom nesmí nanést je nutno zakrýt. Mě se osvědčila obyčejná izolepa (PVC), co používají autoelektrikáři. Pokud zakrýváte závity tak Vám dobrou službu odvede i smršťovací bužírka. Upozorňuji že nachromovaný závit jde VELICE ŠPATNĚ prořezat! Vrstva je často tvrdší než materiál nástroje (očka). Chromovou vrstvu lze odstranit pouze obroušením nebo chemicky.

Pokud chromujete matice nebo podobné prvky našroubujte do nich šrouby, aby je měli v chromovně za co uvázat. Pokud Vám tyto díly uváží takzvaným omotáním, budete mít na součástce po odstranění vázacího drátu v místech kde byl uvázán tzv.stín. U součástek, které nemají otvor na uvázání doporučuji v místech, kde to není na závadu, vyvrtat dírku o průměru cca 3mm. Není to sice úplně profesionální, ale jednak na součástce nebudete mít stín a zároveň neriskujete její utopení v lázni.
U všech dílů musíte mít jasno z čeho jsou vyrobeny, aby se  Vám v chromovací lázni nerozpustily. V chromovně je prostě uváží a dál je jejich osud nezajímá a Vás potom čeká nepříjemné překvapení. Proto doporučuji všechny díly, které se tváří jako železo, zkusit magnetem. Pokud je díl nemagnetický bude se jednat o zinkovou slitinu, která se v chromovací lázni rozpustí. Taktéž je problém s chromováním hliníku (pokud vím dokáží to v D), některé chromovny nechtějí chromovat mosaz nebo ji musíte dát zvlášť. Vyrobte si pečlivý seznam všech dílů, které dáváte do chromovny. Potom díly rozložte nejlépe na bílý balicí papír nebo látku a vyfoťte je digitálním fotoaparátem.

Jednu fotku si potom nechte potvrdit v chromovně při přebrání dílů a druhou jim dejte k Vaší zakázce, aby měli podle čeho zkontrolovat úplnost, než Vám budou věci předávat.

Většina chromoven Vám nebude chtít chromovat použité výfuky. Pokud je máte zdravé a připravené, tak jediná schůdná cesta je  jeden konec zaslepit, poté výfuk nasypat pískem nebo kamínky a poté zaslepit i druhý konec tak, aby se chromovací lázeň nemohla dostat dovnitř. Zátěž se dovnitř dává proto, aby Váš výfuk neplaval. Záslepky se umísťují  dovnitř asi  20 mm od konce výfuku. Pokud se  jedná např. o kolena opět doporučuji na obou koncích vyvrtat dírku na uvázání (u nových kolen se drát provléká vnitřkem, což u použitých nelze).

Díly dávejte v rozmontovaném stavu, jednotlivé věci se lépe váží a neriskujete, že Vám někde vznikne stín nebo vyteče zbytek chromovací lázně a poničí jíž hotovou plochu.

Tak hodně štěstí!!!!


 
White Max Plus tekutá pasta 560ml
Naše cena:  199,- Kč vč. DPH
Brusivo - suchý zip 125mm P 220
Naše cena:  7,- Kč vč. DPH
Brown Max tekutá pasta 560ml
Naše cena:  199,- Kč vč. DPH
Brusivo - suchý zip 125mm P 320
Naše cena:  7,- Kč vč. DPH