Úvod O nás Technické informace Postupy leštění a broušení Jak nakupovat Fotogalerie Časté dotazy
Úvod  Časté dotazy 0,- Kč vč. DPH (0.00 €)   0 Ks 

Časté dotazy

Dobrý den,

potřeboval bych na jawě vyleštit do lesku hliníková víka na motoru. Jaký způsob leštění, filcu a pasty by jste mi doporučil?

Dobrý den,
všeobecně platí, že nejdůležitější je to čeho chcete docílit. Pokud je to zrcadlový lesk s absolutně dokonalým povrchem, potom musíte povrch brousit. Prvně brusným rounem P180 - P240 podle velikosti vad, potom přebrousit P320 a následně leštit použitím dvou druhů past. Předlešťovací Brown Max a kotouč TT a potom leštit na vysokolesk pastou White Max a kotoučem Kaliko. Tyto pasty včetně kotoučů u nás lze zakoupit jako sadu typ B.
Pokud chcete pouze vysoký lesk, leštěte rovnou kalikem s White Maxem. To je sada typ A. V případě oxidace povrchu jej prvně očistěte brusným rounem P320.

Zachování dekoru na odlitku (původní vzhled): buď leštit tekutou pastou (White Max tekutý) hadříkem nebo ještě lépe kartáčkem (stačí ten co koupíte na mytí rukou) nebo opatrně kaliko řídce šité a tekutý White Max, nebo strojně i tuhým White Max.
Konzervace povrchu: naše pasty povrch poměrně dlouho konzervují pokud leštěný povrch neumyjete např. benzinem. Potom nastává oxidace okamžitě. Nejlepší podle mě je povrch vyleštit a po určitém čase je přeleštit ručně tekutým White Maxem a hadříkem.
Případnou objednávku materiálu můžete udělat přímo z našich
www.chromtechnik.cz tak také naleznete podrobnější návody a postupy.
Filcový kotouč na leštění hliníku nedoporučuji, nelze jím docílit rovnoměrná struktura a lesk v celé ploše.

S pozdravem J. Bambas

Dobrý den,
Rozhodl jsem ze, že si trochu přeleštím motorku a potřebuji se poradit co a jak provést. Na chromovaných ráfcích kol se začíná (zatím velmi zřídka) objevovat rez. je správná domněnka, že to už spraví jen výměna? V případě drátů kol myslím, že výměna je jasná volba, bubny a některé jiné díly jako brýle, víka motoru,.. bych ale chtěl vyleštit. Chci se tedy zeptat jaký byste mi doporučil postup a také, jestli je vůbec možné leštit náboj v předním kole (2). Kvůli jeho velmi členitým tvarům a ostrým úhlům nevím, jestli to bude možné. Dále potom jestli lze u zadního bubnu (1) leštit jeho víko - má na sobě jemný vzor. V případě, že tyto díly nebude možné leštit, je nějaká jiná metoda jak u nich docílit co nejlepšího vzhledu? Potom by mě zajímalo, která z Vámi uvedených metod pro péči o leštěný povrch je nejtrvanlivější? Jestli použít lak nebo to občas přetáhnout tou pastou na nové laky? A nakonec se chci přeptat, jestli je možné nějak leštit žebra na hlavách motoru (mezera mezi žebry je asi 10 mm široká a 35 mm hluboká). Děkuji.


Dobrý den,
tak postupně:
mírnou rez na chromu lze zaleštit a to pastou Whitemax a kotoučem kaliko. Leštění náboje bez rozpletení kol je prakticky nemožné, leští se to řídce šitým kotoučem a pastou. Postup je uvedený na našich
www.chromtechnik.cz
Dále pokud chcete docílit zrcadlového lesku s absolutně dokonalým povrchem, musíte brousit a použít dva druhy past. Předlešťovací Brown max a kotouč TT a leštící na vysokolesk Whitemax a kotouč Kaliko. Pokud chcete pouze vysoký lesk leštěte rovnou kalikem s Whitemaxem. V případě oxidace povrchu jej prvně očistěte brusným rounem P320.
Zachování vzoru: buď leštit tekutou pastou (Whitemax tekutý) hadříkem nebo ještě lépe kartáčkem (staší ten co koupíte na mytí rukou) nebo opatrně kaliko řídce šité a tekutý whitemax případně i tuhý.
Konzervace povrchu: naše pasty povrch poměrně dlouho konzervují pokud leštěný povrch neumyjete např. benzinem. Potom nastává oxidace okamžitě. Nejlepší podle mě je povrch vyleštit a po určitém čase je přeleštit ručně tekutým Whitemaxem a hadříkem.
žebra leštím tak, že rozešiji kaliko kotouč a vezmu z něj pouze několik listů 10-12 záleží na mezeře mezi žebry. stáhnu je šroubem a leštím Whitemaxem. Tyto prostory jsou zpravidla velmi hrubé tak se většinou předbrušují tenkým kotoučem do rozbrušovačky na suchý zip a potom teprve leštíme.

S pozdravem J. Bambas

 

Dobrý den,
prosím Vás o radu na doleštění límců Al kol. Límce jsem si nechal už leštit, ale  nejsem spokojen s výsledkem. Límce byly v zuboženém stavu a tryskané. Stávající stav viz. foto v příloze (místama stále mírné stopy po tryskání, v některých místech odřené). Moje představa je svépomocí docílit zrcadlového lesku. Prosím vás můžete mi nabídnout sadu (sady) kotoučů s pastami.

Dobrý den,
tady Vám samotné leštění nepomůže, správná volba je sada B, ale předtím musíte opravit povrch.
To znamená zabrousit všechny vady, obrušte všechna poškozená místa, nebo místa kde je stopa po tryskání, brusným papírem zhruba o zrnitosti P240 potom to přebrušte brusným rounem P320 ( máme ho taky v nabídce) a potom teprve leštěte.To znamená použít sadu B, první krok je Brown Max a kotouč z technické tkaniny a druhý krok White Max a kotouč kaliko. Upozorňuji, zde už musíte i předlešťovací pastou přejet celou leštěnou součást aby se povrch sjednotil.
Průměr kotouče bych Vám radil použít 150mm na tuto práci je vhodnější.
Tekutá pasta na kterou jste mi také poslal odkaz se používá na leštění, když chcete zachovat původní strukturu povrchu což vy nechcete. Nebo se používá jako udržovací, kdy se s ní velmi snadno hadříkem obnoví lesk na již vyleštěných dílek, které nejsou zalakované.

S pozdravem J. Bambas

 

Dobrý den,
 narazil jsem na vaše stránky, kde mne zaujal kotouč sia strip na odstraňování barev z karoserií. Mám starou škodovku v rozebraném stavu, ze které odstraňuji vrsty (nánosy) starých barev např. z podběhů. Takže nakonec mám na plechu směs téměř čistého plechu, původní základovky, černého gumoasfaltu a tlumexu (jak kde). Chtěl bych se zeptat, zda by se na dočištění dal použít odstraňovací kotouč a zda se kotouč příliš nezanáší gumoasfaltem a tlumexem. Dál bych se chtěl zeptat na možnost použití na vrtačcce, drží se mi lépe v ruce.

Dobrý den,
tento kotouč je určen na odstranění laku, např. dveře, kapoty... Kde by tryskáním došlo ke zvlnění plechu. Všeobecně je švýcarský výrobce doporučuje na plochy. Aby se samočistily tak potřebují velké otáčky, proto se používají v úhlových bruskách (rozbrušovačka). Na Vaše potřeby si myslím jsou nevhodné.
Co jsem s nimi osobně čistil tak byla naposledy kapota auta, u ní jsem si nechal tryskat hrany a záhyby kapoty (tam se to nezvlní) a plochu jsem čistil kotoučem. Výsledek byl naprosto perfektní. Na dočištění podběhů by asi šly použít, ale velký nános asfaltu je zalepí.
S pozdravem J. Bambas 
 

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou, jaké kotouče a pastu použít na vyčištění povrchu mosazné nádrže TATRA 12 a jaká by asi byla spotřeba. Mohl by jste prosím udělat nějaký odhad? Děkuji.

Dobrý den,
záleží na stupni oxidace. Tatru 12 jsem také dělal, a u té stačilo nádržku lehce přebrousit brusným rounem P320 a potom přeleštit bílou pastou (White Max) s kalikem. Pokud byste měli silnější oxidaci (měděnku), musí se použít ještě předlešťovací pasta Brown Max + kotouč technická tkanina a na finál White Max + kaliko.

přibližná spotřeba:
případ 1:
benzínová nádrž + olejová nádrž
2ks rouno P320 + 1ks rouno P320
1-2ks kotouč kaliko pr.150mm (když budete dělat vrtačkou)
1ks velký hranol White Max

případ 2:
benzínová nádrž + olejová nádrž
2+1ks rouno P320
1ks kaliko pr.150
1x malý hranol White Max
1ks technická tkanina pr.150
1x malý hranol Brown Max
(předpokládám opět že budete dělat na vrtačce)

S pozdravem J. Bambas

Dobrý deň,
kupoval som od Vás leštiacu sadu na hliník a chcel by som sa utvrdiť ohľadne postupu leštenia hliníka. V postupoch je napísané že sa nesmie použiť oceľový kartáč na uhlovej brúske na odstránenie rýh. Je možné použiť na odstránenie rýh lamelový kotúč prípadne šmirgel na uhlovej brúske? Zatiaľ som to odstraňoval ručne.

 

Dobrý den,
smirgl na úhlové brusce použít jde (hrubost 120 a poté přebrousit 280) a pak předlešťovací pasta (hnědá + kotouč t.t. šedý měkký) a na finál bílá pasta White Max + kaliko (obvykle barevná tkanina) kotouč.
Doporučuji končit maximálně hrubostí 320 nebo 400, pak je riziko vzniku mikrorýh, kterých se velmi obtížně zbavuje.
Na jemné broušení jsou dobrá brusná rouna, nezanáší se hliníkem.
S pozdravem J. Bambas 

Dobrý den, jaký postup by jste mi poradil a přípravky na vyleštění bočního víka motocyklu z roku 2001, použil jsem na mytí motoru přípravek na odstranění nečistot a mastnoty na jedné straně dobrý a na druhé straně zůstalo matné víko bez lesku...jedná se o americký motocykl. Děkuji.

Dobrý den,
pokud se Vám jedná pouze o obnovení vysokého lesku tak Vám stačí pasta White Max a kotouč typu Kaliko. Předpokládám, že leštění budete provádět přímo na motocyklu vrtačkou, tak bych doporučil kotouč o průměru 130 - 150mm.
To je sada A130 nebo A150.
Pokud máte v plánu na povrchu brousit tak musíte použít ještě předlešťovací pastu to by byla sada B.
Postup naleznete na našich
www.chromtechnik.cz
Podrobný postup Vám také mohu zaslat mailem.

S pozdravem J. Bambas

 

Dobrý den,  chtěl bych se zeptat, zda je možno sisálový kotouč na leštění hliníku používat v úhlové brusce. Děkuji.

Dobrý den,
úhlová bruska má pro leštění hliníku příliš vysoké otáčky. Dochází pak k zamodrávání hliníku a dalším nežádoucím účinkům. Na našich webových stránkách jsou doporučené obvodové rychlosti. Obvykle kotouče do průměru 150mm (max.180mm) se upínají do vrtačky (obvodová rychlost je vyhovující). Vetší průměry pak do brusky/leštičky.
S pozdravem J. Bambas 

Dobry den pane Bambas, mohl byste mě prosím informovat jaké nářádí bych od vás potřeboval na leštění alu kol na automobily? Nemám s tím žádné zkušenosti, ale chtěl bych to v brzké době vyzkoušet a třeba i začít amatérsky leštit tyto kola.
Předem vám děkuji za odpověd.

Dobrý den,
problém s koly je ten, že na většině kol je nanesená barva a ta je zalakovaná. V podstatě se jedná o hrubý odlitek nastříkaný metalízou.
První krok a nejhorší je tu barvu odstranit, to lze:
1.otryskáním- problém je hrubý povrch,
2.odleptánín - ideální, ale drahé
3.nebo obroušením vcelku dobré, ale problém jsou obtížně přístupná místa.
Záleží k jaké technologii máte přístup.
Takřka vždy ale budete brousit, minimálně poškozená místa (např. o chodník nebo vady v odlitku)
Takže brousí se v první fázi brusným papírem o drsnosti 120-180, potom to přebrousíte pokud možno kolmo na předchozí směr brusivem P240-280 toto brusivo musíte přimazávat lojovou pastou. Nebo můžete brusným rounem a to se nepřimazává.
Další krok je předleštění pastou Brown Max a kotoučem TT tím je nutno leštit tak dlouho až zmizí veškeré stopy po broušení, povrch musí být absolutně dokonalý, ale zatím bude mít malý lesk.
Poslední krok je leštění pastou White Max a kotoučem Kaliko. Tím docílíte zrcadlový lesk a zaleštíte drobné nedokonalosti povrchu.
Pak povrch přeleštíte hadrem a tím odstraníte zbytky past. Povrch nedoporučuji umývat rozpouštědly, protože pasta má konzervační vlastnosti a chrání povrch nějakou dobu před oxidací.
Pokud budete chtít lakovat tak se to provádí bezbarvým lakem na metalízu, ale potom musíte povrch odmastit. Upozorňuji, že lakováním snížíte lesk a v případě poškození lakové vrstvy je oprava problém.
Potřebujete tedy:
Brownmax + kotouč z technické tkaniny TT
Whitemax + kotouč kaliko
Brusné papíry pro broušení nebo pro druhý krok broušení, brusné rouno po něm se lépe rozlešťuje.
Průměry kotoučů musíte volit tak abyste se všude dostal, pro leštění vrtačkou je to 130-150mm.

S pozdravem J. Bambas

 

Dobry deň,

 momentálne potrebujem vyleštit kryty na svetlá na MB E-280 typ 210 su tam z umelej hmoty stretávacie aj dialkové, skušal som brusnu pastu, išlo asi 50% ale nie je to ešte to čo chcem.
A renovujem starú Jawu čiže potrebujem dalej na zliatinu hliníku a asi chrómu nejaké pasty a kotúče. Ďakujem za radu.

 

Dobrý den
pokud je na těch světlech polykarbonát tak na něm odchází vrstva, která má chránit před ultrafialovým zářením a ta způsobí zažloutnutí a zakalení světel. Leštil jsem jich už několik, ale bohužel existuje několik druhů těchto vrstev. Mercedes jsem ještě na dílně neměl, ale například u Fordu focusu se musí světlo prostě přebrousit pod vodou brusným papírem P240 a
potom až po P600 a až potom jsme to leštili pastou White Max a volně šitým kalikem. Ale například Renault Clio se vůbec brousit nemusel a vrstva šla odleštit pastou Brown Max co se používá na předleštění hliníku. Také se nám stalo, že stačilo světlo lehce přejet White Maxem a kotoučem kaliko a ochranná vrstva tam zůstala a rozleštila se.
Budete to muset prostě vyzkoušet osobně bych Vám radil začít White Maxem a kalikem je to nejšetrnější. Otázka je jak obnovit ochrannou vrstvu pokud ji odleštíme a případně co to bude dělat dál..
Leštění chromu oproti tomu není žádný problém použijte White Max a kaliko. Whitemax je totiž pasta, která je vyvinutá speciálně na leštění barevných kovů (což je i vrstva chromu) do vysokého lesku. Já jsem ji začal po konzultaci s výrobním závodem v Anglii zkoušet i na
plasty a i na plastech dává vynikající výsledky. Pokud budete muset brousit je nutno před leštěním White Maxem použít předlešťovací pastu v případě hliníku a jeho slitin se používá pasta tripolového typu což je Brown Max a k němu se na kovy používá kotouč Technická tkanina.
Takže potřebujete:
pastu Whitemax a 1 kotouč kaliko na leštění chromu (musí být použit pouze na chrom)
1 nebo více kaliko kotoučů na leštění kovů (hliník .....)
1 nebo více kaliko kotoučů na leštění plastů
Kotouč který leštil plast lze použít na kov ale už ne na chrom. Obráceně to nelze vůbec.
Pastu Brownmax a 1 kotouč TTnebo více na leštění plastů, 1kotouč TT nebo více na předleštění hliníku a slitin.

S pozdravem J. Bambas


Dobry den,
Prosím o radu nějaké sady na leštění bloku motoru a nelakovaných alu kol .
(kotouče, pasty, vše co je k tomu potřeba)
Předem děkuji.

Dobrý den,
vždy záleží na tom jaký povrch chcete dosáhnout, u kol si myslím, že to bude dokonalý povrch a maximální lesk. To docílíte sadou B, předpokládám, že na kolech jsou poškození jako rýhy, důlky a oxidace. To znamená takto poškozená místa zabrousit brusným papírem P180 a potom zjemnit tento brus např. brusným rounem P320 a potom musí nastat leštění pastou Brown Max a kotoučem TT tím se zaleští stopy po broušení a další krok je docílení lesku a to se dosáhne pastou  White Max a kotoučem kaliko.
U bloku motoru je to stejné pokud chcete dokonalý povrch nebo to jen přeleštěte pastou White Max a kaliko kotoučem (sada A), tím docílíte lesk, ale na povrchu se zachová původní struktura.
Sada A obsahuje kaliko kotouč a White Max.
Sada B obsahuje kaliko kotouč a White Max + kotouč TT a Brown Max.
Průměr kotouče bych Vám na kola doporučil 130-150mm pokud budete leštit vrtačkou a otáčky cca 1500- 2000.
Na blok to chce jeden velký kotouč (záleží čím budete leštit ) a potom několik malých abyste se dostal do záhybů a obtížně přístupných míst.
Spotřebu materiálu, aniž bych Vaše díly viděl, nedokážu odhadnout.

S pozdravem J. Bambas

 

Zdravím. Potřebuji poradit s výběrem leštícího kotouče pro mírně zoxidované nerezové trubky. Je třeba dosáhnout vysokého lesku a proto jsem si vybral bílou pastu. Jen nevím jaký druh a průměr kotouče přiobjednat. Předem děkuji za radu.

Dobrý den,
bílou pastu jste vybral správně, k ní se používá kotouč Kaliko, touto kombinací dosáhnete zrcadlového lesku. Co se týče průměru kotouče tak pokud budete používat vrtačku doporučil bych Vám průměr 130 - 150mm. Otáčky nemusíte nijak zvlášť řešit, na tyto průměry je ideál cca 1500-2000ot. ale podle našich zkušeností tato pasta leští vždy, vyšší otáčky pouze zkracují dobu leštění.
Pokud máte k dispozici leštičku tak záleží na výkonu motoru a otáčkách.
S pozdravem J. Bambas

 

Dobrý den, dělám svoji první renovaci a nemám s leštěním žádné zkušenosti. Potřeboval bych vybrat nějaké kotouče, pasty atd. prostě vše co na to bude potřeba, potřebuji aby mě to vyšlo na všechno. Chci leštit obě víka motoru, středy kol a štíty a to je všechno. Mohl byste mě prosím napsat jaká pasta bude nejlepší kolik toho všeho budu potřebovat atd. ? Děkuji

Dobrý den,
hodně záleží na tom jakou kvalitu požadujete, pokud chcete pouze lesk a drobné poškození a vady Vám nevadí tak na to stačí pouze White Max a kotouč Kaliko, to je sada typ A.
Pokud vyžadujete dokonalý povrch budete muset brousit potom to bude chtít navíc ještě předlešťovací pastu Brown Max a kotouč TT (technická tkanina) . Myslím si, že pokud budete provádět leštění vrtačkou tak by pro Vás byla ideální sada typ B. Podle průměru kotouče bych radil buď B130 nebo B150. U té 130 bych radil vzít velkou, to je sada, kde jsou do každého typu kotouče 2kusy (celkem tedy 4kotouče).
Pokud budete potřebovat napište, případně pošlete fotky a odhadneme to podle toho.
S pozdravem J. Bambas

Dobrý den nedávno sem si u vás objednal leštící sadu na hliník a ta pasta je tvrdá jak beton tak sem se chtěl zeptat jak tu pastu dostanu na ty kotoučky. A na co upnu ty kotoučky, mám sadu B130. Díky za odpověď .

Dobrý den,
kotoučky upněte na šroub M10, dvě velké podložky a matici M10. Ke každému kotoučku je lepší mít vždy jiný šroub. Takto nachystaný kotouč pak upněte do vrtačky. Brown Max (hnědá pasta) Vám půjde nanášet dobře, je mastnější. White Max (bílá pasta) je pasta na finálové leštění, je suchá a zpočátku bude hodně "prášit". Možnosti jsou dvě - 1. buď to prášení prostě přežít než se na povrchu kotouče udělá vrstva pasty, nebo 2. na začátku nanést na kotouč trochu lojové pasty aby leštící pasta lépe ulpěla. Ale pozor - lojovou pastu jen na začátku jen aby ulpěla pasta, pak již ne, nedosáhl by jste vysokého lesku, pasta na finál se nesmí "mazat".
Dále přeposílám postup nanášení a praktické rady: (jinak toto vše a další najdete v sekci „Postupy leštění a broušení“)
Pasta se nanáší na točící se kotouč a to jemným přiložením ke kotouči na dobu cca 4sec. Doba přiložení ovlivňuje množství nanesené pasty na kotouč a tím i brusný účinek.
Po nanesení pasty přiložíme leštěný předmět a leštíme rovnoměrným přejížděním celé leštěné plochy. Je hrubá chyba leštit na velké ploše malé místo do lesku a poté leštit místo kousek vedle atd.
Při poklesu leštícího účinku je nutno opět nanést pastu.
Praktické rady:
Nový kotouč je vhodné před prvním nanesením leštící pasty připravit jednorázovým nanesením lojové pasty. Kotouč se zvlhčí a pasta na něm poté lépe drží, budete mít menší spotřebu.
Pokud máte kotouč zalepený naschlou pastou, přestává leštit, pasta zde nefunguje. Kotouč musíte buď oříznout (tím ho ale část ztrácíte) nebo přestaňte přidávat leštící pastu a začněte přimazávat lojovou pastou. Naschlá pasta se tím rozpustí, spotřebuje, kotouč se sám vyčistí a poté opět přidávejte leštící pastu.
Účinek všech hrubovacích past se podstatně zvyšuje když současně s hrubovací pastou přidáváte lojovou pastu. Dochází tím totiž k rozředění hrubovací pasty, tím se lépe uchytí zrna do látky leštícího kotouče a pasta více “bere“ a povrch je zároveň chlazen i mazán lojovou pastou.
Vždy platí, že hrubovací pasty jsou mastnější a přimazáním se zvětšuje odběr, zatím co leštící pasty jsou suché. Z toho vyplývá, že silným přidáváním lojové pasty je možné “předělat“ leštící pastu na hrubovací. Opačně to ale nelze, hrubovací pasta je vždy hrubovací.
Pokud chcete použít kotouč na kterém se dříve leštilo leštící pastou, na hrubování pomocí hrubovací pasty je to možné, ale opačně to nikdy nedělejte!!!!
Kolik máte druhů past tolik je nutno mít kotoučů. Čili jinak řečeno je nutno spárovat kotouče a pasty.
Ideální je mít ještě ke každé pastě kotouč na železné kovy a neželezné kovy. K bílé pastě ještě kotouč na rozlešťování chromů….nejlepší je mít v dílně igelitové tašky a vždy dávat k sobě kotouč a pastu. S pozdravem J. Bambas

Dobrý den,
Všiml jsem si ,že se zabýváte leštěním kovů atd. Měl bych takový dotaz v příloze zasílám foto kol, potřeboval bych vyleštit hliníkový límec. Mohu Vás požádat o radu čím vyleštit?

Dobrý den,
leštění není problém,všechny slitiny hliníku jsou velmi dobře leštitelné, ale ze zkušeností, které mám Vám mohu řící, že je klasickým způsobem leštění lze na Vašich kolech leštit pouze límec (který požadujete). Pokud požadujete pouze zrcadlový lesk a nebudou Vám vadit případné nedokonalosti povrchu (struktura, drobné rýhy atd) tak stačí pouze přeleštit pastou White Max a kotoučem typu Kaliko a docílíte tím zrcadlového lesku, ale má to háček, všechny kola jsou vždy ošetřena nástřikem barvy a tu musíte prvně odstranit, buď jemně otryskat (sklem) nebo obrousit to: přebrousit límce brusivem např o zrnitosti P180 a potom přebrousit na zjemnění stopy brusem P300-400 tady bych Vám doporučil brousit tento krok brusným rounem. Po tomto broušení musí následovat předleštění a to pastou Brown Max a kotoučem TT musíte leštit tak dlouho dokud se nezbavíte všech stop (rýh) po broušení. Na závěr celý povrch přeleštíte pastou White Max a kotoučem Kaliko. Zbytky pasty White Max otřete hadrem a celý povrch ještě rozleštěte hadrem a tím se ještě zvýší lesk. Leštěný povrch nedoporučuji odmaštovat a odstraňovat zbytky past rozpouštědly, protože tím odstraníte i ochranný film vytvořený pastou, který chrání povrch před další oxidací.  S pozdravem J. Bambas

Dobrý den,
za odpověď děkuji, chci se tedy zeptat na kolik by mě vyšla sada na naleštění všech 4 límců?
S tím ochraným lakem jak píšete to půjde dobře tím brusným papírem to už jsem  zkoušel on se částečně loupe. Po naleštění už se límec ošetřit lakem nemusí?

Dobrý den,
na všechny 4 límce by Vám měla vyjít sada:
Sada na hliník a ostatní barevné kovy, typ B 130mm VELKÁ
Leštící sada pro STŘEDNĚ SILNĚ zoxidovaný povrch.
Naše cena: 499,- Kč vč. DPH
Co se týče lakování tak je to otázka, když to nalakujete tak částečně ztratíte lesk a každá oprava lakované vrstvy je problém, když to nenalakujete musíte to čas od času přeleštit (stačí i obyčejnou leštěnkou na karoserii), ale opravy případného poškození jsou snadné.
Rozhodnutí je na Vás, já osobně u součástí které nejsou vystavené povětrnostním vlivům a nejsou v denním používání lakování nedoporučuji v ostatních případech musíte lakovat.
S pozdravem J. Bambas

Dobrý den, dovolte mi Vás požádat o radu ve věci vyleštění hlinikových částí na motocyklu JAWA. Prosím, můžete mi doporučit nějakou vhodnou sadu. Hliník na motocyklu je středně zoxidovaný, tak jak to bývá u strarých motocyklů. Děkuji Vám za radu.

Dobrý den,
doporučil bych sadu B130 nebo sadu B150. To je postačující množství na hliníkové části na motorku. Bílá pasta (jmenuje se White Max) bude na počátku hodně prášit, buď kotouč mázněte trochou lojové pasty jestli máte, nebo to na počátku budete muset chvíli vydržet, pak se pasta nataví a kotouč si jí bude "nabírat" už dobře.
Pokud už máte třeba déle nové ráfky nebo řídítka a chrom na nich je trošku matný, přeleštěte je kalikem (bílý nebo barevný látkový kotouč - ne ten šedý měkký) a bílou pastou, budou se opět blýskat jako po novém chromu. Bílou pastu jen setřete hadrem, jinak neumývejte, sama konzervuje.
S pozdravem J. Bambas

Dobrý den pane Bambas, chci se Vás zeptat, která pasta by se hodila na leštění namodralých chromovaných svodů výfuků na motorce? Případně staršího chromu všeobecně.

Dobrý den,
použijte White Max a kotouč kaliko. Kotouč musí být nový, nepoužitý, aby nedošlo k podrápání chromu. Starý chrom lze oživit tak, že vypadá jako nový. Pokud jsou nějaké stopy rezu, částečně zmizí. Na zamodralé svody Vám leštění pomůže jen částečně, jedná se změnu struktury. Záleží na vlastnostech chromové vrstvy, někdy leštění pomůže více, někdy méně. Každopádně se bude o podstatně víc lesknout.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na radu. Potřebuji rozleštit hliníkový charter s krytem variátoru na skůtru. Bohužel jsem již menší část zkoušelleštit silichromem, ale byla to katastrofa! na hliníku se udělaly mapy a ať leštím jak leštím, tak je stále mapatý. Chtěl bych docílit co největšího lesku (efekt chromu). Je to možné? Na chartru je spousta hrudek a menších povrchových prasklinek a spousta záhybů.Poradíte prosím jak postupovat a jaké pasty a kotouče použít? Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den,
máte pravdu, leštit Silichromem hliník je katastrofa. Přeposílám Vám odkaz z našich webovek, určitě si to přečtěte, je tam celý postup jak leštit ...a varujeme před leštěním Silichromem a Neoxidem;-) Jinak v sekci "Postupy leštění a broušení" jsou uvedeny i postupy pro další materiály, obvodové rychlosti a taky pár fotek co čím děláme a jak to pak vypadá.
U Vás to vypadá spíš na tu variantu toho silně poškozeného povrchu... tak buď brusné pásy nebo lamelové kotouče v hrubosti 180-240-320 - brusivo smirek je relativně levné ale přimazává se lojovou pastou, lamelové kotouče jsou už drahá záležitost která bezvadně funguje, je rychlá ale kvůli jednomu karteru se Vám nevyplatí. Nebo brusné rouno a pak pasta Brown Max+kotouč tech.tkanina a pro vysokolesk White Max+kalik kotouč. Kotouče se upínají do vrtačky, na šroub se dvěma velkými podložkami.

Viděl bych to asi takto:
1x brusné rouno SIA P180 (31.-Kč)
1x brusné rouno SIA P320 (31.-Kč)
1x sada B 130 (399.-Kč)

S pozdravem J. Bambas


Dobrý den,
moc děkuji za radu a nabídku. Ještě se zeptám na poslední radu. Po konečném přeleštění, (čím ošetřit povrch aby znovu nezoxidoval a byl odolnější proti vodě a vnějšímu poškození např. prach a různé nečistoty)? Jaký použít bezbarvý lak nebo jinou fixaci? Jinak ještě jednou moc díky za rady.

Dobrý den, pasta White Max sama konzervuje (uzavírá póry) a tak okolo roku to vydrží, v podstatě i déle, záleží jak se Vám to líbí. Já obvykle u svých miláčků přejedu hliník, někdy i chrom (záleží jak je starý) 1x ročně pastou White Max na kalikovém kotouči (stačí rychle "přejet"), zabere to pár minut a výsledek je 1A. Do laků bych osobně nešel, pokud se povrch poškrábe, musíte absolvovat celý proces broušení a leštění znova. S pozdravem J. Bambas

 Zdravím. Poptal bych sadu na občasné vyleštění cyklodílu , hlavně zašlých klik na
 kole, tedy šlapacích středů, dále alu rám a nějaké další hliníkové drobnosti. Děkuji předem za odpověď a radu.

Dobrý den,
tak to nebude žádný problém,všechny slitiny hliníku jsou velmi dobře leštitelné, pokud požadujete pouze zrcadlový lesk a nebudou Vám vadit případné nedokonalosti povrchu (struktura, drobné rýhy atd) tak stačí pouze přeleštit pastou White Max a kotoučem typu Kaliko a docílíte tím zrcadlového lesku.
Pokud vyžadujete absolutně dokonalý povrch je nutné ho přebrousit brusivem např. o zrnitosti P180 a potom přebrousit na zjemnění stopy brusem P300-400 tady bych Vám doporučil brousit tento krok brusným rounem. Po tomto broušení musí následovat předleštění a to pastou Brown Max a kotoučem TT musíte leštit tak dlouho dokud se nezbavíte všech stop (rýh) po broušení. Na závěr celý povrch přeleštíte pastou White Max a kotoučem Kaliko. Zbytky pasty White Max otřete hadrem a celý povrch ještě rozleštěte hadrem a tím se ještě zvýší lesk. Leštěný povrch nedoporučuji odmaštovat a odstraňovat zbytky past rozpouštědly, protože tím odstraníte i ochranný film vytvořený pastou, který chrání povrch před další oxidací.
Moje rada: zkuste nejprve pouze leštit White Max a kaliko a uvidíte jak to bude vypadat, někdy totiž stačí přebrousit pouze několik míst a je to dokonalé. Broušení celých ploch je velmi pracné a mnohdy opravdu není nutné.
S pozdravem J. Bambas

Dobrý den, právě mi od vás došla sada na leštění hliníku. Chtěl bych se jen zeptat  na konzervaci. V postupech uvádíte jako optimální metody lakování nebo  pastu na nové laky.
Pasta na nové laky je asi dostupnější než lak na hudební nástroje. Tak  se chci zeptat, zda-li stačí nějaký obyčejný z globusu nebo hornbachu  nebo máte nějaký konkrétní typ?

Dobrý den,
popravdě řečeno, já si svoje leštěné díly vůbec nelakuji, prostě je jednou za čas přeleštím pastou na metalízu popřípadě pastou White Max pokud mi zaoxidují více, ale mám zkušenosti, že pokud se povrch neodmastí tak ho White Max konzervuje docela dlouho. Klidně kupte lak z Hornbachu nebo z jiného obchodu, ale je to potřeba vyzkoušet. Kolega používá krycí lak na metalízu a říká, že se to neloupe, ale méně leskne než před lakováním. Podle našich zkušeností záleží i na druhu hliníku co budete lakovat, každá slitina se chová trochu jinak, prostě musíte experimentovat.
S pozdravem J. Bambas

Dobrý den,
 včera jsem si u vás koupil nějaké ty potřeby na leštění a děkuji Vám za předešlou zprávu. Ale ještě bych se rád zeptal jestli provádíte chromování? Kdyby ano, poslal bych Vám foto dílů a jestli byste mi neřekl přibližně kolik by stálo pochromování.

Dobrý den,
chromování neprovádím, zadávám jej do Benešova u Prahy, kde je galvanika, ale provádí pouze niklování a chromování bez mědi. V současné době , ale mají prý závadu na zařízení tak se už asi 2týdny nepokovuje.
Majitel je pan ing. Cinegr, firma: 1. mechanicko-chemická spol. s r.o. BN, telefon: 317 725 740, 317 711 111 S pozdravem J. Bambas

Dobrý den, našel jsem Vaše webovky na prodej leštících past i s postupem. Mám dva youngtimery Honda a chtěl bych trochu oživit vzhled. Mohl by jste doporučit nějakou základní sadu pro leštění hliníku pro hobby účely? Popřípadě i něco na oživení zašlého laku a chromu. Děkuji.

Dobrý den, zašlé kovové povrchy (chrom, nikl) lze bez problému rozleštit pastou White Max a kotoučem Kaliko. Dokonce i pokud je na povrchu již začínající koroze tak ji lze částečně zaleštit. Po leštění Vám navíc tato pasta chrání leštěný povrch před další oxidací.
Takže buď lze objednat sadu A nebo si můžete objednat pastu White Max a kalikový kotouč samostatně.
Každopádně je vždy nutné leštit plynule celý povrch nikoliv pouze zoxidované místo. Po vyleštění povrch otřete suchým hadrem, tím odstraníte zbytky past a zachováte konzervační účinek pasty. Tento konzervační účinek se ztratí umytím jakýmkoliv rozpouštědlem (benzin, aceton...).
S leštěním laku se nezabýváme, ale mohu Vám prodat kotouč, na tyto účely se používá řídce šité kaliko nebo flanel a leštící pasta. Pastu my nevedeme, ale doporučil bych Vám koupit obyčejné Tempo na staré laky.
S pozdravem J. Bambas

 Dobrý den, pomohl byste mi prosím vybrat vhodné přípravky? Chtěl bych aby levé i pravé víko motoru mělo zrcadlový lesk a blok motoru byl matný. Kotouč nějaký menší do vrtačky. Dále by mne zajímalo jak vyleštit prostor mezi žebry válce a hlavy. Děkuji 

Dobrý den,
postup na víka je jednoduchý:
 nejdříve vyčistit ražbu a prolisy to se dělá drátěným kotoučem, rýh se nebojte zaleští se. Potom začněte leštit Brown Maxem a tt kotoučem. Pokud budou na víku stopy po lití a povrch bude krabatý případně jsou na něm hluboké rýhy pak ho musíte přebrousit. Brousí se prvním krokem brusivem o hrubosti cca P18O na sucho druhý krok je zjemnění stopy provádí se brusivem o hrubosti P 320 tady už se přimazává ideálně lojovou pastou, ale v nouzi poslouží i vazelína.
po tomto broušení se povrch leští Brown Maxem tak dlouho až zmizí stopy po broušení. Musíte mít absolutně dokonalý povrch bez rýh a vad. Na závěr se tento povrch přeleští White Maxem a kalikem tak dlouho až budete spokojen s leskem. Na úplný závěr povrch rozleštěte suchým hadrem tím se zvýší lesk zároveň zbavíte zbytků past.
Mezi žebry se leští obtížně my to děláme tak, že se rozešije kotouč kaliko a vezme se z něj několik listů ty pouze stáhneme středovým šroubem a projíždíme tím mezery mezi žebry. Chce to ale odhadnout vhodně tloušťku a pracovat velmi opatrně.
Na leštění vík potřebujete sadu např.B130 a vhodné brusné papíry, já osobně přebrušuji takřka všechny víka, málo které je bez rýh a šrámů. Na broušení P320 je vhodné brusné rouno pak se nemusí přimazávat. Máme ho v nabídce stačí Vám 1-2ks na obě víka.
S pozdravem J. Bambas


Dobrý den, měl bych zájem o vyleštění chromového nárazníku.Myslíte,že se to dá vyleštit v domácích podmínkách? Děkuji.

Dobrý den,
pokud jde pouze o oživení staršího chromu do stavu nového tak to není žádný problém, zvládnete to sám. Pokud se jedná o přípravu pod chrom tak to je složitější, ale i to lze doma zvládnout. Veškerý potřebný materiál a návody naleznete na našich
www.chromtechnik.cz v sekci „Postupy leštění a broušení“ nebo v „častých dotazech“. S pozdravem J. Bambas


Dobrý den, chtěl bych si od Vás koupit sadu na broušení a leštění hlinových kol. Bohužel nevím jakou, proto bych Vás rád poprosil zda by jste mi na základě prohlídky fotografií vhodnou doporučil. Vrypy na fotografiích nejsou hlubší než 1 mm.

Dobrý den,
asi Vás zklamu, ale ve Vašem případě se nejedná o leštěné disky, ale o nástřik metalízou. Poškození se vykytují a disk se přestříká metalízou a poté krycím lakem. Vzhledem k členitosti Vašich disků je podle mých zkušeností nereálné disk upravit jako celoleštěný.
Zde by šla leštit pouze čelní plocha a mezi žebry zachovat barvu, pokud se rozhodnete pro tento způsob opravy, potom postup je následující:
1.) z ploch, které budeme chtít leštěné je nutno odstranit veškerou barvu až na čistý kov. To lze buď jemně otryskat (ve Vašem případě by ale bylo problematické zakrytí ploch, které nechceme poškodit) nebo obrousit. Broušením se musí odstranit nejen veškerá barva ale i poškození (rýhy).
Začíná se brusivem P120 potom se brousí P280-P300 další zjemnění lze provést brusným rounem P600, zjemnění není nutné, ale urychlí leštění..
2.)předleštit pastou Brown Max a kotoučem typu TT až zmizí rýhy po broušení.
3.)finálové leštění pastou White Max a kotoučem typu Kaliko.
4.)přeladování krycím lakem (pokud nejezdíte v zimě tak není nutné)

To je zhruba celý postup.
S pozdravem J. Bambas


Dobrý den, mám dotaz.  Doporučujete párovat kotouč s konkrétní pastou, aby nedošlo k míchání past na jednom kotouči. Chtěl bych se zeptat zda ale vadí střídat použití takto spárovaných prostředků na různé činnosti. Např. použít jednu sadu - kotouč hustě šitý sisál + pasta BlackMax - jak na finální leštění pod chrom, tak i na matné leštění hliníkových slitin, nebo je nutné mít pro každou činnost jednu sadu. A ještě jeden dotaz prosím, jakým způsobem se dají u vašich kotoučů upravit průměry vnitřních otvorů pro hřídel. Zaznamenal jsem že je 8 mm a budu potřebovat cca 19 mm. Dá se to u vás objednat nebo je způsob, jak si to mohu upravit sám, např. převrtáním ? Předem děkuji za vaše odpovědi.

Dobrý den,
vezmu to popořadě, kotouče by se správně měly párovat i podle činností, ale z vlastní zkušenosti Vám mohu říci, že mám pouze vyčleněný kotouč na rozlešťování chromovaných povrchů ten opravdu na nic jiného neberu. Na jiné povrchy by to nemělo vadit.
Děrování kotoučů Vám buď mohou provést já – do objednávky do „poznámky“ si napíšete  požadovaný otvor – děláme otvory po 10mm, někdy i po 5mm, nebo můžete děrovat sám. Provádí se to výsečníkem nebo nabroušenou trubkou. Na tyto nástroje se nemlátí, ale upnou se to stojanové vrtačky a při otáčkách cca do 1000 ot/min s nimi kotoč provrtáte. Otvor se dělá o cca 3-5mm menší (podle toho o jak velký látkový kotouč se jedná) než je průměr hřídele na kterou se bude kotouč montovat. Filc a sisál jsou pevné kotouče, tam se menší otvor než je hřídel, nedělá. Jestli by jste měl nestandardní hřídel, lze je poupravit trochu naříznutím – nejlépe na čtyřikrát (na kříž), aby kotouč držel stále střed.
S pozdravem J. Bambas

Dobrý den, mohl by jste mi prosím poradit s leštěním nerezového materiálu? Předem moc děkuji za odpověď.

 Dobrý večer,
broušení a leštění nerezu je trochu obtížnější než obyčejná ocel, ale mám tyto zkušenosti:
- brousit až do drsnosti brusiva P400 a potom teprve leštit , leštit po P240 bude vyžaduje dlouhou dobu předleštění.
- nebrousit bez přimazávání lojovou pastou, když budete brousit nerez na sucho tak vznikají hluboké a poměrně ostré drápliny (stopy po brusných zrnech), které se velmi špatně zalešťují. Na sucho lze brousit pouze prvním krokem (hrubování) každý další krok při broušení doporučuji přimazávat.
- pokud se jedná o nerez s větší tvrdostí je nutné přimazávat i hrubování (1.krok)
- nevím jak hrubým brusem začínáte, ale já doporučuji na poškozeném povrchu začít např. P120 na sucho, druhý krok P240 kolmo na předchozí stopu brusu tak dlouho než tato stopa zmizí a hlavně mazat lojovou pastou, další krok P 400 kolmo na stopu předchozí a silně mazat lojovkou a potom leštit.
S pozdravem J. Bambas


Dobrý den nedávno jsem od Vás kupoval pasty. Vše jde opravdu moc dobře leštit. Dostal jsem se ale do problému u žebrování např. žebra hlavy, kde se nedostanu žádným kotoučem. Chtěl jsem se zeptat jestli vyrábíte i nějaké subtilní kotoučky např. pro uchyceni do fortuny . Zatím jsem používal jenom tvrdé filcové kotouče a bílou pastu, spotřeba téměř nulová, lesk jak zrcadlo a jedno víko za 20min!
Ale na žebrech jsem ztroskotal:-(
 

Dobrý den,
žebra jsou všeobecně problém, já to řeším dvěmi způsoby:

a.)žebra co možná nejkvalitněji obrousit lze to plochým unašečem na suchý zip
(do vrtačky) a potom leštit White Maxem a kalikem. Kaliko kotouč rozpárám a úplně
 rozeberu, vezmu z něj pouze několik vrstev látky (tolik co se vejde do mezery mezi žebra) stáhnu šroubem přes dvě podložky a matici, upnu do vrtačky a leštím.
b.) obrousit stejným způsobem a řídce šitým kalikem se snažit prosáhnout co nejhlouběji. Kotouč by měl být úplně volný to je bez prošití jedině tak máte možnost dostat jednotlivé listy kotouče mezi žebrování. Další možnost je filcový kotouč velikosti na tloušťku mezery mezi žebry (máme i průměry 10mm). Nebo děláme i slabé, cca 8-10mm silné hustě prošité, takže tvrdé, kalikové kotouče. Cena je stejná jako u stejného, silnějšího průměru. Osobně – i když to také dělám, tak tento způsob spíš nedoporučuji, je tu riziko, že se kotouč v mezeře vzpříčí a vylomí žebra nebo Vám vytrhne součást z ruky.
Ještě je možnost a to asi nejsnažší, otryskání skleněnou drtí (balotýnkou), výsledný vzhled je jako u nového odlitku.
S pozdravem J. Bambas 

Dobrý den,
Chci si u vás objednat leštící kotouče, ale pořádně nevím které jsou nejvhodnější. Cenově se chci vejít do 1000Kč a  leštit chci hliník upravený pro vyleštění a nerez. Obojí do nejvyššího lesku! Můžete mi poradit popřípadě rovnou zaslat, třeba i sadu, nebo samostatně kotouče o průměru 150mm a k tomu příslušnou pastu?  Děkuji mockrát

Dobrý den,
na finálové leštění (do zrcadlového lesku) pro hliník i nerez použijete stejnou pastu i kotouč, t.j. White Max a kaliko. Na předleštění hliníku se použije Brown Max a TT kotouč, na předleštění nerezu použijete Green¨Max a kotouč TT.
ceny: Whitemax velký 197,-Kč
        kotouč kaliko 150mm je za 98,-Kč a TT za 147,-Kč
        Brownmax velký 197,-Kč
        Greenmax velký 207,-Kč
Pokud máte na hliníku kvalitní povrch bez hlubokých rýh můžete leštit rovnou White Maxem bez předleštění, to samé platí i pro nerez. Ceny past jsou uveden za velká balení lze objednat i poloviční. Každá pasta musí mít svůj kotouč a po nanesení pasty na kotouč nelze pasty zaměňovat.
Podrobná postup leštění hliníku nalezete na našich
www.chromtechik.cz v sekci návody a postupy- leštění vík.
S pozdravem J. Bambas 
 

Dobrý den, rád bych se zeptal na dostupnost zboží – konkrétně pasty White Max, Brown Max a kotouče kaliko pr.150 a technická tkanina pr.150mm. Děkuji.

Dobrý den,
tyto produkty jsou stále skladem, pracujeme s nimi a jsme tedy dobře zásobeni. Toto zboží odesíláme obvykle do 24hod poštou nebo službou Radialtrans. Ranní objednávky jdou obvykle ještě v den objednání, pošta si zásilky sváží po poledni. S pozdravem J. Bambas

Zdravim Vas!
Chcem sa Vas opytat,aky je spravny postup pri tom lesteni plastov.Bral som od Vas tie lestiace pasty WHITEMAX  a BROWNMAX.Ta tyc sa ma pred lestenim namocit do vody, alebo sa ma prilozit ku kotucu v takom stave ako je?

Dobrý den,
nic se nenamáčí, pastu přiložte k točícímu se kotouči tak jak je. Třením kotouče o pastu vznikne v místě tření teplo, které pastu nataví a ta se nanese na kotouč. Leštící pasty (bílá White Max) jsou suché, na začátku než se na kotouči udělá vrstva, celkem dost práší. Takže vydržet, nebo kotouč na začátku přimáznout lojovou pastou (ale jen než se chytí pasta, pak už ne!). Potom ke kotouči přiložte leštěný předmět a leštěte, jakmile poklesne leštící výkon tak znovu naneste pastu. Na nový kotouč je potřeba nanášet častěji po nějakém čase bude pasta ulpívat na kotouči déle .

Hnědá pasta Brown Max je mastnější, ta na kotouči ulpí dobře, u té pokud budete chtít zvýšit odběr nebo rozředit „černou kaši“ na kotouči, přimázněte občas tou lojovou pastou. S pozdravem J. Bambas

Dobrý den. Nemáte nějakou pastu na vyleštění staršího chromového výfuku? Předem děkuji.

Dobrý den, máme:)
Pokud budete leštit vrtačkou tak pasta White Max hranol + kalikový kotouč, průměr 130 nebo 150mm, nebo když byste chtěl ručně, tak tekutá pasta White Max na hadřík. White Max má výborné výsledky na zašlém chromu, po přeleštění se chrom opět "rozsvítí", pasta navíc konzervuje, takže minimálně rok, podle toho jak je stroj používán, je chrom opravdu pěkný. Po pastě díl neodmašťujte, zbytky pasty jen setřete hadrem, nejlepsi jsou staré flanelové košile. Při strojním leštění dosáhnete výsledku rychleji a lépe a rozleštíte veškeré případní nerovnosti, ale musíte dát pozor, aby jste chrom neprobrousil. Při ručním leštění dosáhnete lesku také, pasta ale případné nerovnosti neodleští, zachovává strukturu povrchu. Za druhou stranu ři ručním leštění díl určitě neprobrousíte. Osobně bych byl spíš pro strojní leštění - přejet to a obnovit lesk a po roce a déle to vzít jen pro osvěžení lesku tekutou pastou.
Dále užitečné info je v "postupech leštění a broušení"
s pozdravem J.Bambas


Dobrý večer , obracím se na Vás s dotazem jaké leštící pasty a kotouče z Vašeho sortimentu by jste mi doporučily na leštění kovu ? konkrétně se jedná o hasičskou nádrž u hasičského čerpadla ,v příloze zasílám fotku,nádrž jsem zbavil nátěrů až na kov úhlovou bruskou s ocelovým kartáčem , posléze jsem brusným papírem na kotouči vybrousil nerovnosti a různé dubky ,ale na nádrži je nyní plno rýh od broušení papírem (různými směry ) a toho bych se chtěl zbavit a vyleštit do zrcadla , ještě bych měl dotaz ohledně různých leštících kotoučů? do jakého nastroje je lze upnout? Děkuji

Dobrý den,
z jakého materiálu je nádrž vyrobená? Jakou hrubostí brusného papíru jste brousil naposledy. Pokud je nádrž z hliníku tak by to chtělo poslední brus jedním směrem a to nejlépe P320 pod vodou nebo mazat lojovou pastou případně brousit nasucho brusným rounem P320. Důležité je brousit jedním směrem a to tak dlouho až v lesku neuvidíte brusné stopy žádným jiným směrem než tím kterým právě brousíte.
Potom předleštit pastou Brownmax a kotoučem TT až zmizí stopy po broušení a jako poslední krok provést leštění pastou Whitemax a kotoučem Kaliko tím dosáhnete požadovaného zrcadlového lesku.
S pozdravem J.Bambas


Dobrý den ,děkuji za odpověd , nádrž je vyrobená z plechu nebo kovu ,hliník to není ,bohužel nějaký všeuměl to natřel stříbřenkou , nejprve jsem barvu odstranil ocelovým kotoučem na úhlové brusce a posleze unašečem na vrtačce, brusným papírem 120 ,zkoušel jsem to i excentriskou bruskou vybrousit ale lepšího výsledku dosáhnu s unašečem na vrtačce ,ale zase se to nedá brousit jedním směrem pač nádrž není jen rovná plocha . děkuji za odpověd.


Dobrý večer,
u ocelového plechu potom musíte použít stejný postup jako když připravujete součást na chromování tj.
a) HRUBOVÁNÍ:
- doporučuji začínat brusivem o zrnitosti 120. Provádí se buď lamelovými nebo olepovanými kotouči. Pokud se jedná o velké plochy v mizerném stavu můžete v klidu použít rozbrušovačku s lamelovým kotoučem.
Pozor, platí zásada, že vždy se brousí jedním směrem. Povrch na součásti musí vypadat jako čerstvě zorané pole, to znamená žádné křižování, jen rovnoběžky!!!

Hrubuje se na sucho bez mazání pastou. Jediná výjimka jsou olepované kotouče - ty se mazat musí.

Při jakémkoliv broušení je nutno se nezastavovat a přejíždět rovnoměrně celou plochu.
Hrubujeme tak dlouho dokud nezmizí všechny dolíky od rezu, rýhy a ostatní poškození povrchu.
   
b) HLAZENÍ:
Provádí se lamelovými nebo olepovanými kotouči s brusivem o zrnitosti 240. Hlazení se provádí tak, že se brousí kolmo nebo alespoň šikmo na předcházející směr brusu (křižujeme). Brousíme tak dlouho dokud nezmizí stopy po předchozím broušení.Tyto stopy nesmí být vidět v lesku. Základ úspěchu je brousit stále stejným směrem, který kolmý na předchozí směr.
Kotouče se musí mazat lojovou pastou.

Nesmíme se zastavovat a vždy je nutno přejíždět celou broušenou plochu.

c) JEMNÉ HLAZENÍ:
Provádí se lamelovými nebo olepovanými kotouči s brusivem o zrnitosti 320 až 400. Brousí se opět kolmo na předchozí směr broušení tak dlouho než zmizí stopy po minulém broušení. Kotouče je nutno přimazávat lojovou pastou. Pro tvrdé materiály pomáhá přidávat ještě hrubovací pastu, např.Black Max.Opět musíme přejíždět rovnoměrně celou plochu, ale pouze v jednom směru.

d) LEŠTĚNÍ:
Provádí se zpravidla sisálovými nebo fíbrovými kotouči. Lze i hustě šitými látkovými kotouči. Účelem je odstranit veškeré stopy po broušení. Na hrubé leštění doporučuji pastu Black Max nebo Yellow Max B (kotouče technická tkanina). Do těchto past lze pro zvýšení brousícího účinku ještě přidávat lojovou pastu, která je rozředí, lépe se uchytí zrna v měkčí tkanině a zároveň povrch chladí a maže.

e) FINÁLOVÉ LEŠTĚNÍ:
Na finálové leštění je nutno použít kotouče kaliko a pastu White Max tím docílíte zrcadlového povrchu.

Otázkou pro Vás ale zůstává co dál, takhle vyleštěný povrch musíte nějak ošetřit proti oxidaci. To znamená u ocelového plechu chromovat nebo alespoň lakovat. Bez ošetření můžete nechat pouze nerez.
S pozdravem J.Bambas


Dobrý den, chci se vás zeptat zda je možné nějakým způsobem vyleštit nárazníky když mají na sobě tečky rzi. Děkuji.

Dobrý den, starý chrom lze bez problému leštit pastou Whitemax a kotoučem kaliko. Co se týče rezu tak drobnou rez bez problému zaleštíte a zakonzervujete aby se dál nešířila. Při leštění je zejména důležité leštit rovnoměrně celý povrch tak abyste docílil rovnoměrný lesk v celé ploše. S pozdravem J.Bambas


Ještě mám dotaz, chci se zeptat kde jsem udělal chybu. Včera jsem zkoušel leštit chrom, vzal jsem si nový plstěný kotouč a pastu white max a nově nachromované části jsem pěkně rozleštil (takové stříbrné matné fleky - přišlo to tak už z chromovny), ale pak jsem si vzal nově pochromovaný rámeček (byly tam takové ty jemné škrábance - ruka lakýrníka) tak jsem to chtěl rozleštit a ono to nějak nešlo, výsledek byl ten, že chrom zmatnil a lesk je do niklu, zřejmě jsem se probrousil až na podklad.
Co jsem použil -nový plstěný kotouček do vysokootáčkové brusky, digitální brusku dremel, otáčky jsem nastavil na co nejnižší tj. - 5 tis. ot. min-1. V manuálu k brusce doporučují tyto otáčky na chrom. No a pastu white max. Já osobně si myslím, že tam byla slabá vrstva chromu, protože jsem to leštil jen chvilinku. Nebo že by ty otáčky byly tak vysoké ? Průměr filcového kotoučku
je cca 15 mm. Při tak malém kotoučku by obvodová rychlost neměla být tak vysoká...
Ještě jeden dotaz, mohu pastu whitemax a Whitemax tekutá použít na nerezové nádobí ?

Dobrý den, na leštění chromu doporučuji kotouč kaliko a to řídce šitý (vypárejte třeba vrstvu šití) a leštičku (v nouzi i vrtačku). Bruska kterou uvádíte je moc rychlá a filc je nevhodný já bych radil např. na kotouč Kaliko 150mm otáčky do 1,5tis.
Problém bude zejména filcový koutouč, na rozleštění chromu je podle mě nevhodný protože nechce kopírovat povrch a leští stále v jednom místě.
Proleštění do niklu poznáte, povrch se stále leskne, ale objevují se nažloutlá místa jak se prolešťujete do niklu. Proleštění většinou hrozí na členitých plochách, kde se v prohlubních zpravidla nanese velmi slabá vrstva chromu, jinak není potřeba se bát, v chromovnách se rozlešťuje běžně.
Pokud se rozlešťuje členity povrch tak to provádíme lojovou pastou bez brusiva. Co se týče síly vrstvy chromu to je otázka pro chromovnu, všeobecně se dnes šidí a nanáší se velmi slabá vrstva.
Ještě upozorňuji, po chromování lze opatrně rozleštit kalná místa nebo oxidaci u starého chromu, ale nelze zaleštit vady typu rýh. Ty se odstraní tak, že se nanese pouze nikl, ten se rozleští do lesku White Maxem a kalikem tak, až zaleštíte všechny vady potom díl odnesete zpět do chromovny a tam nanesou znovu nikl a následně chrom. Kvalita je potom super, ale je to drahé.
Na leštění nerezového nádobí lze použít jakoukoliv pastu řady White Max, pasty nemají zdravotní rizika, to si Angličané hlídají, a lze to provést buď ručně nebo strojně kotoučem Kaliko. Samozřejmě před použitím ale nádobí umýt. S pozdravem J. Bambas



 



 
Brusivo - suchý zip 125mm P 320
Naše cena:  4,- Kč vč. DPH
White Max Plus tekutá pasta 560ml
Naše cena:  199,- Kč vč. DPH
Brusivo - suchý zip 125mm P 220
Naše cena:  4,- Kč vč. DPH
Brown Max tekutá pasta 560ml
Naše cena:  199,- Kč vč. DPH